A Netflix saját John Wickje?

A válasz egyszerre igen és nem is, de az összehasonlítás felesleges lenne, hiszen más értékeket képviselnek ezek az alkotások. A Polar egy népszerű és viszonylag friss képregény adaptációja, amelynek alapanyaga Victor Santos 2012-ben megjelent webcomicja ugyanezzel a címmel. Igazán egyedi noir stílusú mű, amelyben a piros-fehér-fekete színek dominálnak szövegbuborékok nélkül. Ez azért volt érdekes, mert az egyedi látványvilágot gyakorlatilag az olvasó tudta tartalommal feltölteni. Később az amerikai Dark Horse Comic kiadott egy frissített változatot, amelyben már voltak dialógusok is. A mostani Netflix feldolgozás pedig az első kötet tartalmát fogja bemutatni, amelynek címe: „Came from the Cold”.

A történet Duncan Vizla (Mads Mikkelsen) kiváló bérgyilkos nyugdíjba vonulásának utolsó napjairól szól, amit megzavar egy újabb megbízással az őt foglalkoztató cég vezetője (Matt Lucas). Duncan elvállalja a feladatot, azonban hamar rájön, hogy igazából ő maga a préda és innentől kezdve megindul a hajtóvadászat. Miért akarja megöletni a cég ennyi év után, mit akarhatnak még tőle? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a produkció alatt.

A film már az első jelenetben bemutatja saját keret-, és szabályrendszerét, amelynek határait nem lépi át és amelyeken belül azt kell mondjam, hogy tökéletesen működik. A képregényes alapanyag miatt megfigyelhetőek bizonyos stílusjegyek, mint például az élénk színek használata, a néhol túlszaturált képi megjelenítés és a faék egyszerű párbeszédek. Érdekesség, hogy ez nem teljesen kísér végig minket a film során. A párhuzamos történetmesélés miatt egyfajta kettősséget érezhetünk a stílusok között. Mads Mikkelsen jelenetei sokkal komorabbak és baljósabbak, mint az őt üldöző fiatalabb bérgyilkosok akciói. Ez az ellentét az elején igazán üdítő egyvelegnek hat, azonban a produkció végéhez közeledve már inkább zavaróvá válik.

A színészi alakítások terén is megfigyelhető ez a kettősség. Összességében elmondható, hogy a főszereplők nagyon jól játszották a szerepüket, a mellékszereplők viszont rettenetesek. Ki kell emelnem Mads Mikkelsent, akinek nagyon jól állt ez a hideg, kimért, férfias bérgyilkos szerep és Matt Lucast is, aki szerintem a legjobb alakítást hozta a film alatt. Picit hálátlan szerep volt az övé, de tökéletesen egyensúlyozott a karizmatikus és a ripacs vezető között, kialakítva egy nagyon szórakoztató személyiséget. Vanessa Hudgens is nagyon hiteles volt az ártatlan és esetlen kislány (Camille) szerepében. A Szupercsapatot alkotó fiatal bérgyilkosokkal azonban már nem ilyen egyszerű azonosulni, amely elsősorban írói és alapanyagbéli hiba. Az elején említettem a saját keretrendszerét a filmnek, amivel csak annyi probléma van, hogy egy csöppet primitív és könnyed hangvételű. Ennek következtében gyakran ostoba, hipszterek bérgyilkos gyülekezetének tűnik ez a titokzatos vállalat. Nagyon nehéz végig az említett keretrendszerben kezelni az alkotást, amelyet a forgatókönyv apróbb logikátlanságai sem könnyítenek meg.

Mindezen tények ellenére a Polar tökéletes választás lehet egy péntek esti filmnézésre a haverokkal, amelyet semmiképp sem szabad komolyan venni. Az alkotás kettőssége miatt megvannak a maga jó és rossz pillanatai is egyaránt, a történet lezárását tekintve pedig úgy tűnik, hogy a Netflix gondolkozhat az esetleges folytatásokon is.

 

Értékelés: 70%

Baráth Dániel

Comments powered by CComment